Ana Sayfa · Forum · Linkler · Resim Galerisi
Ana Menu
Ana Sayfa
Makaleler
Forum
İrtibat
Linkler
Arama
Ziyaretçi Defteri

ÜYELİK HİZMETLERİ

ÜYE KAYIT
ŞİFREMİ UNUTTUM

Sitenize Ekleyin
Resim Galerisi
Telefonlar
Konuk Yazarlar

ARŞİVLERİMİZ
2003 YILI
2004 YILI
2005-2006 YILI
Ulusal Haberler
Misafir
Kullanıcı Adı

Şifre

Beni Hatırla



Kayıp Şifre ?
Site Durumu
Kayıtlı Üyeler : 12997
Misafirler : 43
En Yeni Üyemiz : sanane757000

Kayıtlı Üye :
Fakir 5 Gün Gelmedi
abdullahank 107 Gün Gelmedi
Orhan-Bahcivan 197 Gün Gelmedi
CEVAT COSKUN 201 Gün Gelmedi
atlantis 222 Gün Gelmedi
baris dursun 223 Gün Gelmedi
yilmaz akinci 232 Gün Gelmedi
adacala 232 Gün Gelmedi
admin 234 Gün Gelmedi
yilmaz_akinci 235 Gün Gelmedi
Forum Başlıklari
En Yeni Başlık
Ardahan Köyleri ve İ...
hoçvanın genel iradesi
Sitemizi Dostlarınız...
Bize ulaşın..
Haber Arşivimiz
Ardahan Görüntüleri
Ardahan Fotoğrafları
Kürdistan Komşunuz O...
KORKAKLARA MEYDAN OK...
Teşvik Ardahan’a Uğr...
Ardahan da Devlet mi...
İMRALI’DAKİ GÖ...
Ardahan ARDAHAN
APE FEZO’NUN A...
O benim Babam..
En Yoğun Başlıklar
YALÇIN TAŞTAN HAK... [51]
TRT bölücülük mü ... [35]
KAFATASÇILAR-ARD... [34]
COCUK ÖLDÜRMEYİ K... [30]
YAZARLARIMIZIN YO... [28]
YAZICIOĞLU'NU KAY... [24]
DTP'li vekillerde... [21]
Ardahan TV [19]
kürde fırsat verm... [18]
ANADİLİMİZ KÜRTÇE... [18]
23 NISAN IRKCI C... [17]
UGAR TÜRKLRI [16]
Bim Marketlerine ... [16]
KÜRT SORUNU DEĞİL... [15]
ARDAHAN LI OLMAKT... [15]
HİT
reklam
Facebook'ta PaylaşTwittirda Paylaş Pinterest'te Fakir adlı kullanıcının profilini ziyaret edin.

Ardahan'dan Günün En son Haberleri İçin Bizi Takip Etmeye Devam Edin

<
Ardahan 75 Maklale
Yazar Fakir - Temmuz 18 2013 - 07:58:40
Yazarlarımızı okuyor musunuz?
ÇILDIR GAZETESİ'NDEN
İki Festival Bir Arada../Hilal Demirkaya

Hilal Demirkaya Adı Uluslararası olsa da kapısı uluslararasına kapalı olan Çıldır’da yarın iki festival bir arada gerçekleiecek.
Benimde evimin bulunduğu Aşıkşenlik'in Adliyemiz gibi kapatılmasıyla birlikte bütçesi Çıldır Belediyesi’ne devir edilen Suğara ile göl festivali bu yıl birlikte gerçekleşecek.
İki CHP’li Belediye Başkanının ve Kaymakamlığın beraber yapacakları Çıldır’da ki festivallerin geçen yıllarda olduğu gibi bu yılda derneklersiz gerçekleşeceğini görürken, Çıldır Uluslararası Göl Festivali ve Aşık Şenlik Kültür Festivalinin tarihleri diğer festivallerle yine çakıştırıldığını üzülerek görüyoruz.
Kısır dağının öte yakasında ki Hoçvan’da bu yıl 9. yapılacak olan ‘Hoçvan Yayla ve Barış Kardeşlik Festivali’ nin yanı sıra aynı gün Göle Kaşar Festivali de var.
Her yıl olduğu gibi bu yılda çakışan yaz etkinliklerinin hangisine gideceğini şaşıran bizler gibi gurbetçiler ile idarecileri de parça parçaya bölünürken, Çıldırlı, Göle’ye, Hoçvanlı Çıldır’a gelekemecek ve herkes, ‘Kendin çal, kendin oyna’ diyecek..
Ardahan Öyküleri/Yılmaz Yalçıner
Tarihsicilik/Tarihselcilik

Yalçıner Yılmaz İnsan hayatının, insan uygarlığının temeli üzerine çok fikirler söylenmiştir. Fikirlerin çokluğu sebeplerin çokluğu yüzündendir.
Fikirler çelişkilerin ne kadar olduğuyla düzdür.
Temel çelişkiler, baş çelişkiler gibi.
Baş çelişkiler denen çelişkiler birgün olur yeniler yeni teoriler yenilendiğinde.
İndi: Büyük magnum opuslardan,
Marksizm’i ve onun emek- sermaye çelişkisi... Adam Smith’in liberalizmi...
Hayat oyunları içre kurulmuş denenmiş, denenmekte olan KURAM’lardır.
Yaşar Nabi Nayır göya- güye- güya diyesiymiş: " Sait Faik namuslu adamdı. Yazıları hakeza namusluluğunun tarz olmuş şekliydi. Süse püse kaçmazdı o."
Hakikaten insan süse püse düşmeden yazmalıdır.
Namuslu yazmalı. Namus NAMOS kelimesidir, eski yunancadır. Kural ve kanun’u içerirmiş.
Kalbimden damlayan damlaları dam dam dam, yek yek yek: Bu. Yekta ( YEKTE) tuttuğum:Bu.
Munzam karşılık muntazaman: Halis dıuygular... daha iyisi, n’olsun?
Esas çelişki nerede başlar?
Temel çelişki: Toplumsal mıdır? Doğasal mıdır?
Tarihsiciler mi, tarihselciler mi?
Temel çelişki: Hayatın baş konusu olmaz mı? Neden ama?
Musa simgesi ile Firavun simgesi, getirilip baş köşeye oturtulmaz.
Musa- Firavun diyalektiği bir tür diyalektik olarak kabul edilmez.
Hegelin efendi- köle diyalektiği de vardı? değil mi?
Vico Giambattista:" Dağı bilemeyiz onu biz yapmadık. Evi, tırmığı, dirgeni bilebiliriz zira onu biz yaptık" dermiş.
Wilhelm Dilthey: " Toplum dışında birşey kabul etmeğe yanaşmadı" derler.
Tarihsiciler Nihilist miydiler?
Tarihselciler Hümanist miydiler?
Teolojistler kurdukları lisan gereği: Termodinamiği kabuletmezler.
Musa- Firavun diyalektiği neden bilim adamlarını Freud kadar ilgilendirmedi?
Freud’un MUSA VE TEK TANRICILIK KİTABI vardır.
Esas çelişki: Temel çelişkidir.
Doğasal, toplumsal değilde: HAYATSALDIR:
Hayatsal çelişkiyi görmede din daha açıkgözlü müdür?
Buda bir sorudur ve galiba ben felsefe yapıyorum?
E. Kant’ın diyalektiği sahi ne güzel diyordu: Doğa insanla lisanla, konuşmak istemiştir.
Firavun kimin sembolüdür?
Musa neyi simgeler?
Musa’yı, Firavun’u bir kaba koyup diyalektik tazammunda düşünmek akıl edilemez miydi?
Johann Gottlieb Fichte: Diyalektik çiftini: Ben ve irade ile ita kıldı.
İrade sözcüğünün açılımı gibi basit bir kurgudur bu. Çok matah tutmam. İstekle akıl edilen şeyi uygulamağa pratize edilmişlikliğe İRADE dedi ve tamamı, sinerjileri insansı olan tüm keyfiyeti buraya bağladı. Teori ve pratik birliği... ki.
Eee çok süper şey mi allaseniz? İş kelimesini... kavramını demek istedim, çok yazar allar pullar. Buna AKSİYON derler dikkatimizi bura çekmek isterler.
Bazen bir kelimedir koca kitap, okur, okur sonuçta bu kanaate varırsınız. Yazar kitap yazacak ya şişirirde şişirir.
Niçin böyle davranırlar. Düşünmek, yaratmak zor iş mi, diye yargıya varırsınız. Evet Tanrı bir skala matematiğinde yaratmış herkesi. Herkesi her şekilde, bir şekilde düşünmemek lazım. Darwin ve diğer seleksiyoncular onların görüşlerini kaale almakta gerekir, dersiniz.
Musa- Firavun diyalektiği hayat maksimleri açıklamalarında büyük yasaları getirir.
Francis Fukuyama Tarihin Son’u kitabında teorik çerçeveyi kurmada Efendi- Köle diyalektiğe önemli yer vermiştir.
Bir nazara göre, öyle iddialı kitaba bu yakışmazmış. Ya ne yakışırmış?
Musa- Firavun diyalektiği yakışırmış, içerik iddialıysa metot’ta iddialı çarpıcı olmalıymış.
Bizce de Hegelyan tarihselciler içeriğine bir şey demeksizin keza tarihsicilere de. Metot olarak MUSA- FİRAVUN diyalektiği enstrüman olarak kullanılmalı.
Bu ikili kavram, daha maksimal ve makromik kavram tüm insanbilimlerinde.
Önerimizdir.
Naciz bir teklif, hepsi o.
Musa ve Firavun’da hangisi NİHİLİST hangisi HÜMANİST?
Hümanizm ve Nihilizm kime uygun semboldür?
Ve TERMODİNAMİZM kimin simgesel göstergesidir?
Çık işin içinden çıkabilirsen?

Köşe Yazarları
Copyright © 2003 - 2008 Ardahan kuzeyanadolugazetesi.com
Tel: 0478 - 211 43 31 - 211 45 00
Adres: İnönü Cad. No:50 Ardahan